Módní předsevzetí


Móda je vyjádřením naší osobní identity. Dotváří ve významné míře náš osobní image - který odráží v dnešní době naše hodnoty a postoje k životu. Prostřednictvím oblečení prozradíme svému okolí velmi mnoho - jakou důležitost přikládáme ke konkrétní příležitosti, na které se v konkrétním dress code nacházíme, jak si vážíme společnosti, ve které se nacházíme. V posledních letech však dostává móda i jiný než jen vizuální rozměr.

Móda jako součást životního stylu

Tak jako vnímáme potraviny jako součást životního stylu, je součástí životního stylu i móda. Stejně jako zdravá strava a stravovací návyky pozitivně ovlivňují lepší fyzický i duševní pocit, stejný vliv má i zamyšlení se nad módou. Krátká otázka ,,Co nakupuji?” v sobě skrývá péči o sebe samého i ohleduplnost ke svému okolí.

Jednoduchý, kapslový šatník

Variabilita je základním kritériem produktu pro jeho všestranné a časté využití. Výrazné trendy znamenají krátkou trvanlivost z pohledu módy. Aby Vám oblečení mohlo uvědoměle plnit potenciál svého využití, mělo by platit pravidlo, že v šatníku ladí všechno se vším. Šatník postavte na nadčasových kouscích v neutrálních barvách, které nejsou přílišspecifické. Pokud se ale čas od času objeví ve Vašem šatníku specifický prvek, budete i ten díky neutrálnímu základu moct nakombinovat ve vícero kombinacích, čímž zvýšíte pravděpodobnost jeho častějšího využití.

Životní cyklus oblečení

Kolik oblečení ze svého šatníku vyřazujeme z důvodu, že je už skutečně nenositelné? Přistupujme k oblečení tak, aby bylo v naší skříni co nejdelší dobu a s adekvátním využitím. Toto kritérium podmiňuje samozřejmě vnímání pojmu ,,cennosti”. Fast-fashion pokřivila spotřebitelskou optiku. Toto veřejné mínění se odvíjí od nereálných kritérií - ,,rychle a levně” je přirozené opozitum k pojmům ,,trvanlivost a kvalita”.

Tohle by se Vám mohlo líbit

Co je nového ve světě OTTO BERG